Czy warto kupić BMW e60 530d?

  • Chce sobie kupić pierwszy "dorosły" samochód. Do tej pory latałem sobie Daewoo Kalos, który dostałem po rodzicach jako pierwsze własne autko bo oni kupili nowe i przez cały ten czas zniechęcali mnie do zakupu jakiegokolwiek samochodu "nie kupuj auta z Niemiec bo masz Daewoo, które ma tylko 70 000 km przebiegu. Pamiętaj! Kupisz inne będzie miało najechane 170 000 km albo więcej".

    Mieszkam z rodzicami więc siłą rzeczy trochę kasy się uskładało a Daewoo ma iść w ręce brata, który nie dawno zrobił PJ.

    Pytanie czy warto kupić auto jak w temacie i jakie mogą być roczne koszta utrzymania czegoś takiego? Czy naprawy zdarzają się często czy powiedzmy jak kupię i pojeżdżę ze 3 lata to jest szansa że nie będę robił żadnych napraw za kilka tysięcy złotych ew. zmienię jakąś świecę żarową albo coś innego za 100 zł?
    Nie umiem zbytnio naprawiać auta bo zawsze miałem nowe (Kalos ma teraz 9 lat więc w skali samochodów BMW jest autem nowym).

    I pytanie czy warto kupować od razu takie auto a może dużo tańsze w eksploatacji byłoby BMW serii 3?
  • Powiem Ci że z używanymi BMW nie jest tak różowo jakby to mogło wyglądać. Mimo, że te samochody nie są tak maksymalnie drogie bo takie 530d kupisz za 25000 zł ale to nie koniec wydatków. W dieslu masz drogą turbinę, która ulega zużyciu, większość diesli ma wtryskiwacze do regeneracji a w takim E60 będzie pewnie jeszcze DPF. Polecam Ci poczytać tematy na forum E60 to zobaczysz jak nie którzy dokładają do aut.

    Ja mam co prawda E46, starszy model ale mówią że mniej awaryjny i nonstop wydaje miesiąc w miesiąc na auto kasę.
  • Wiem o jakie BMW ciebie chodzi, bo sobie w neta wpisalam, to fajne auto dla kawalera. Znajomy meza ma, niestety duzo na niego wydaje.
  • Nie chce kupić E60 za 25k bo wiem że to nie możliwe. Mam do wydania 30k.

    Chce kupować auto w brygadzie lakiernik + mechanik. Więc ocenią mi samochód dokładnie i nie kupię szrota.
  • Z cudzego doświadczenia wiem, że takie BMW to masa wydatków i nie zwróci się nigdy przy odsprzedaży.
  • Widziałem kilka E60 < 30 tyś. i niestety każda miała odrobinkę do włożenia w lakier. Do tego większośc to 520i max 525i benzyna 192 KM silnik który dobrze sobie dawał radę w E46, do E60 trochę za słaby. Natomiast z diesli przede wszystkim 525d. Trudno znaleźć 530d w tej cenie ale nie załamuje się i szukam dalej... ew weźmie się kredyt na coś odrobinkę droższego :P
  • I jak Mirek E60 kupione? :P

    Sam się zastanawiałem ostatnio nad wymianą swojej na młodszą E46. Popatrzyłem po ogłoszeniach i widzę, że bardzo ładne E46 z bardzo dobrymi wersjami silnikowymi stoją podobnie do E60/E90 z początku produkcji. Niestety to drugie to golasy bez xenona, fotele szmatka z pokrętłami, często nawet klima manual nie wspominając o navi. E60 są za to zdecydowanie bardziej tłuste... i to mnie kusi. Z tego co widzę każda ma elektrykę foteli, regulacja w dwóch płaszczyznach.

    Wojtek: chyba żadne auto nie zwróci się przy odsprzedaży. Sądzisz że ludzie mają mniej problemów z Vectrami 1.9 CDTI niż z BMW M57? Problemy są i tu i tu, w BMW nawet mniej, tylko części droższe.
  • Szczerze?

    Jeszcze szukam. Ale poczytałem o tych autach i niestety obawiam się trochę kosztów eksploatacji bo jak czytam na forum E60 diesel to często są usterki typu wtryski, dwumasa, skrzynia automat, DPF (to najmniejszy problem) czy turbina. I niestety koszty napraw rzędu tysięcy plnów...
  • Najlepiej z samochodów BMW to kupić obecnie E90/E91 320d 163 km. Silnik mało paliwa zużywa, znajomy ma i pali mu 6 litrów za to osiągi ma świetne. 200 km/h dlatego auta to jest moment.
  • Duży diesel i wiekowe auto klasy premium oznacza duże wydatki, ale również dużą przyjemność z jazdy.

    Na pewno lepiej wziąć manuala, bo tu jeśli koło dwumasowe nie stuka to nie będzie remontu skrzyni za min 6000 zł. Skrzynie 6 HP są mało trwałe.
  • Po obejrzeniu kilku różnych BMW postanowiłem zakupić E39 535i... co prawda wiekowe. 2000 rok. Ale co BMW w benzynie to BMW w benzynie. Kulturą pracy nie podskoczy żaden diesel.

    Te diesle niby sa tak ekstra chwalone ale nawet sprzedający mówili że spalić swoje musi: 9-10 litrów to norma. A mój na gazie bierze średnio 17 litrów. Załuje że nie udało mi sę kupic 530i bo jest podobno duzo bardziej ekonomiczne a moc praktycznie ta sama.
  • Generalnie 530i to następca 535i. M54 pali wiele mniej. A M62B35 mimo dużej pojemności wcale nie grzeszy elastycznością. Jak M62 to tylko M62B44 :]

    No ale ważne w jakim auto jest stanie...
  • Niestety dzis do niemieckich aut, szczegolnie diesli sie doklada. Szwagier kupil Passata 2.0 TDI przez rok dolozyl 8 tysiecy. Szwagierka kupila Lagune III i przez rok tylko klocki zmienila.
  • Bedziesz Mial Wydatki. Kup sobie lepiej Mondeo 2.0 TDCI równie dobry samochód kupisz znacznie młodszy.
  • Akuratnie zakup Mondeo 2.0 TDCI albo Passata 2.0 TDI nie koniczenie musi wyjść taniej w eksploatacji niż zakup E60/E61 w benzynie. Diesle lubią sie psuć. Szczególnie ten drugi ma pełno typowych usterek od pękających głowic do problemów z olejem (albo sie wyrabia ośka albo rozciąga łańcuch w zależności od egzemplarza).
  • Na pewno samochody BMW sa fajne ale zobaczcie ile one kosztowaly jak sa nowe i ile musi kazda srubka potem do takiego auta kosztowac?
  • Podobno te 3 litrowe diesele BMW sa jak to sie mowi "nie do zarznięcia". Znajomy takiego ma, przebiegu to to auto ma chyba z 600 000 km i jeszcze sie nie zle trzyma silnik fajnie pracuje i ladnie wchodzi na obroty. Porownanie do 2.0 diesli jest nie na miejscu, one nawet jak sa nowe pracuja duzo, duzo gorzej.
  • I jak kupiles cos? Pomysl sobie jeszcze nad Mercedesem 320 CDI W211, silniki R6 rowniez sa bardzo trwale.
  • taki duzy samochod ma sens jak sie ma dzieci, nie rozumiem po co takie duze auta kupuja kawalerowie, myslicie ze predzej upolujecie sobile zone gdy zobaczy was w kombi??? :P
  • Heh, wpisałam sobie w internecie jak wygląda to wasze BMW 530d. Moim zdaniem kiepsko. Zobaczcie sobie np. takie autko jak Peugeot 508. Super autko, znajomi nie dawno kupili przewiezli mnie i jest SUPER. Zapłacili 8000 EURO w niemczech. Takie BMW się chowa bo jest stare i brzydkie...
  • Stare diesle to podobno duży problem. Nie lepiej kupić coś w benzyna + LPG?

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!